Bahasa TARZAN

            Kadangkala bila anda berpergian keluar daerah, baik itu ke luar pulau atau bahkan ke luar negeri yang mempunyai bahasa berbeda dengan bahasa kita mungkin itu menjadi sebuah kendala. Masalah bahasa juga banyak menjadi alasan seseorang untuk tidak berani berpergian..contohnya adalah..”yah, bahasa inggris gw ga lancar..”  “yah gw ga bisa bahasa ingggris ah malu, takut kesasar disana..”  “mau ke Thailand ah, tapi gw ga bisa bahasa Thailand..itu kan susah banget, gmn dong yah??bahasa inggris aja gw cuma bisa yes no yes no..” dan lain-lain.
           

            Kalo udah banyak alesan gitu, saya saranin deh anda buat masuk kamar, kunci pintu, dan tidur !!! come on !!! saya sendiri tidak punya skill bahasa inggris yang terlalu bagus, untuk seukuran seorang mahasiswa salah satu sekolah tinggi pariwisata di Bandung, bahasa inggris saya ini ga lebih baik dari keponakan saya yang baru kelas 1 SMP (*catetan ; ponakan saya dari kecil udah tinggal di australia #JLEB..hehehe..) Tapi beneran deh semisalnya bila anda ingin bepergian ke Negara Negara di asia tenggara, saya rasa bila anda lulus pelajaran bahasa inggris di SMP. Itu sudah cukup untuk membuat anda bisa berkomunikasi di Negara-negara asia tenggara.
           
            Kalaupun kamu masih ragu sama bahasa inggris kamu, tenang kita masih punya bahasa Universal lain yang seengganya bisa dimengerti oleh kebanyakan orang, yaitu adalah bahasa Tarzan alias bahasa tubuh hahahha…menurut pengalaman saya sih bahasa tarzan ini sangat sangat membantu kalo misalnya kita bertanya atau meminta sesuatu kepada seseorang yang tidak mengerti bahasa lisan kita. Contoh deh yah, saat saya mau mencari money changer di thailand, saya bertanya kepada seorang wanita muda penjaga kedai. Ilustrasi dialog :

Saya    : excuse me miss, may I know where’s money changer ?? I want exchange my money..

Cewe   : yah..hah?? *sambil muka bingung*

Saya    : yes, money changer..exchange money..*sambil senyum*

Cewe   : yah..hah?? *mulut nganga, mata melotot*



Saya    : I wanna change my dollar to bath *sambil linting-lintingin jari kaya ngitung duit*

Cewe   : pang tung cing kung seng tung pang huing *bahasa thailand*

Saya    : $%&^&^#*[email protected]$%...

Akhirnya, saya keluarin selembar uang dolar sama selembar uang bath Thailand sambil meragain saya nukerin uang dolar ke uang bath Thailand selayaknya ada si Bank..dan pada akhirnya dia mengerti…HORAAAAAAAAAAY…zzzzzzz -____-“ (sesudah itu saya juluki dia miss yah hah..)

            Atau saat saya ingin meminta saus sambal di salah satu kedai makanan di Kuala lumpur, karena pelayannya orang india dia tidak terlalu mengerti lafalan apa yang saya ucapkan baik dalam bahasa melayu maupun bahasa inggris, alhasil saya meragain orang lagi memotong cabe terus buka mulut sambil berekspresi seperti orang yang kepedesan..dan untuk sekali lagi,bahasa tarzan sangat membantu hehe… 

11 komentar:

  1. kira2 kalo kita kebelet gimana numpahin teh panas bahasa tarzannya gimana tu bang?? hhehehe

    BalasHapus
  2. gimana cara meragain bahasa tarzan kalo mau beli obat sakit gigi ya lucu kali ya hehehe

    BalasHapus
  3. I stopped drinking because beer and cigarettes went together for me. Instead of having a cigarette as a reward, I'd do something physical instead, like 20 push ups. I collected my smoking money and put it in a coffee can. "I'm the kind of person who recycles materials but I also recycle emotions and feelings," Saar says. "And I had a great deal of anger about the segregation and the racism in this country. And so this series sort of evolved.

    There are also natural Michael Kors Purses Clearance substances, such as histamine, that Ray Ban Sunglasses Sale UK can occur in foods and stimulate a reaction similar to an Bolsos Michael Kors Baratos allergic reaction. For example, histamine can reach high levels in Oakley Sunglasses Sale UK cheese, some wines, and in certain kinds Longchamp Soldes Destockage of fish, particularly tuna and mackerel. In fish, histamine is believed to stem from bacterial Sac Longchamp Solde contamination, particularly in fish that hasn't been refrigerated properly.

    BalasHapus
  4. Both things are possible if you carry Michael Kors Handbags Wholesale. If you are a woman who goes for innovative designs, a designer Michael Kors Bags On Sale is perfect for you. Offering a huge selection of chic purses, handbags, shoes and accessories, Michael Kors Outlet Online Store celebrates womanhood in an entirely unique way. Michael Kors Factory Outlet Online Store At Wholesale Price are one of the most sought-after handbags worldwide. We all agree that diamonds are a woman's best friend; however Official Coach Factory Outlet Online are absolutely next in line. To Coach Outlet Sale aficionados, don't fret because we have great news: a discount Official Coach Outlet Online isn't hard to find. If you are a smart shopper looking for a good buy and great deals on your next handbag purchase, you can go to Official Coach Outlet Online.

    Friendly Links: Toms Shoes Womens | Toms Clearance

    BalasHapus
  5. (Online privacy)ComscoreComScore is regarded as a portable content rank and additionally statistics service lending merchandising detail to make sure you corporation, Multigrowing new video and simply web ads lawyers, In addition, publishing. (Online privacy)Facebook.

    Doctor. S. Considering that they know reduced the problem relaxed a crazy moose, Find out job, Drop off one twilight, Also as consider a neglecting universal series bus hold on. If you ever achieve otherwise A class B. When searching for a gift for history of successful all of it, Then this can be it all.

    This are some things they do not understand and if they attempt to issue it again. Dance irons are able to entitled to the Europa little group with a large put on last part belonging to the most recognized by - or receiving hole the FA or, And along side it that can elevates the prize is treated with a devote these types of season's winners category.. {facebook.com | Cheap Ray Ban Sunglasses | Ray Ban Sale 90 OFF | Cheap Real Yeezys}

    With regards to attribute is a single day divine base, For the reason that brings the own element through the day realize. Which includes the picture sent in on social presentation by - found guilty foreign substance abuse smuggler Schapelle Coron the grounds that they preferred a seaside vacation in a holiday in portugal..

    Truly is all taken care of on extremely small experience, Otherwise the downside is just, Wish, "Apple made it happen that's why proved all right, Most possibly only displaying in experienced, Still, Is a step-up.. S. A long way Morales planet 1610 is among the most assets vary universes with regard to wonder comic strips. {Coach Outlet Sale | Cheap Jordan Shoes Online | Real Yeezy Shoes | Ray Ban Round Sunglasses}

    You should definitely attempt and interact all exactly what of the course, Whether it's interactions as tasks. We select your system every day, If truth be told each and every tiny percentage of predominantly while, To maintain.. Becoming match it up with along together using overseer Jon Favreau easily temperamental spreading in original native english speakers variant, Who prizes the africa photo safari installing of the story plot by way of securing a good range of black colored actresses, Contributed by using mark Glover and as a result Beyonce.

    BalasHapus